Yin jóga

A yin jóga az indai hatha jóga és a kínai taoista hagyomány találkozásából született.  Egy öngyógyító rendszer, melynek középpontjában az 5 elem (Víz, Tűz, Föld, Fa, Fém) és az azokhoz tartozó meridiánok, továbbá a meridiánokhoz tartozó szervek és az azokra gyakorolt hatás áll.

A yin gyakorlás egy finom, tápláló, feminin, befelé figyelő minőségről szól. Egy kellemes meditatív állapotról, elcsendesülésről, az energia áramlás létrehozásáról, egyensúlyba kerülésről szól. Passzív típusú jóga, mely tökéletes kiegészítője lehet a dinamikus, aktív, yang típusú gyakorlásoknak, mint például hatha, ashtanga.  A gyakorlás során maximum 8-10 ászanát használunk, melyekben 3-5 vagy akár 7 percet töltünk el. Főként ülő és fekvő pózokat végzünk, cél a teljes ellazulás. A yin jóga az ínszalagokkal, a mély kötőszöveti rendszerrel és az izületekkel dolgozik egy enyhe ám hosszú ideig tartó terhelést alkalmazva. A folyamatos gyakorlás által hajlékonyabbá válunk, elősegítjük az izületi folyadék termelődését. A megnövekedett kollagén képződésnek köszönhetően erősödnek az ínszalagok.

A figyelem fókusza a légzésen van, amit lassítunk, mélyítünk mígnem teljesen elcsendesül az elme és megérkezünk egy meditatív állapotába.

A yin gyakorlás mindkét nem számára javasolt függetlenül kortól vagy bármilyen jógás előélettől. A női gyakorlóknak segít visszatérni a lágysághoz, gyengédséghez, nőiességhez, harmonizálja a hormonokat, hat a női szervekre. A férfi gyakorlóknak segít a túl sok yang energiát egyensúlyba hozni, segít oldani a stresszt és fokozza a kreativitást.

 

Ha tetszett, megoszthatod másokkal is: