Posts In:

Sziasztok!
Ezen a héten Nitát szeretnénk Nektek bemutatni. Nita kezdő hatha órát tart nálunk és minden szombaton reggel 9 órakor vár Benneteket szeretettel.
Aki szereti a Mandalás hatha órákat, irányokat és a jól felépített kezdő órákat, a legjobb helyen lesz Nita óráin.
Namaste. 🙂

Név: Kalocsai-Szabó Anita (Nita)
– Milyen órákat tartasz a Namaste Jógastúdóban?
– Kezdő Hatha jóga
– Mióta jógázól?
– 5 éve
– Mióta oktatsz?
– Elég friss az élmény, 2018 óta.
– Milyen típusú jógát gyakorolsz?
– Gyakorlásaim sokféleképpen alakultak, kezdetben Bikram jógáztam, majd az alapok elsajátítása végett a gerincjóga került a fókuszba, ezt szinte egyenesen követett egy hosszabb időszak, amit csak astanga reggeleknek hívnék ☺ később, ahogy egyre inkább elmerültem a jóga filozófiájában átvette ezt a helyet a hatha jóga. A változás elfogadása, vagy az elfogadás változása pedig egyre beljebb vitt a legbelsőmhöz, melyet a női jógával tudok leginkább megismerni.
– Mit adott neked a jóga?
– A jóga feltölt, lecsendesít, egyensúlyba hoz, segít elfogadni a rohanó hétköznapok változó világát. Mindig akkor és úgy segít, ahogy szükségünk van rá.
– Mit szeretsz a legjobban az oktatásban?
– A tanítást, a tudás átadásának szabadságát, a gondoskodó szeretetet, amivel segítem a hozzám látogató lelkeket a jóga útján.
– Mit üzensz a jógázóknak, leendő jógázóknak?
– „A jóga egyszerű. Minden más bonyolult” /Manju Jois/

A titokzatos yin jóga

március 22, 2018

Sziasztok!

A yin jógáról szeretnék írni pár gondolatot, kedvcsinálónak a holnapi órához. 
Kevesen ismerik, van aki már hallott róla. Aki próbálta és ráérzett, az általában beleszeret. Nem tudja kiverni a fejéből. Újra és újra gyakorolni akar. Yin minőségben.

A yin gyakorlás női típusú gyakorlás. Tökéletes kiegészítője a yang típusú, férfias, dinamikus gyakorlásoknak. A fókusz az elmélyülésen, a befelé figyelésen, a légzés és az érzetek figyelésén van. A gyakorlás lassú és passzív. Itt nincs izzadás, lihegés. Nem kell tökéletesnek látszania kifelé egy-egy ászanának.
Egy-egy pózban 3-5-7-10 percet vagyunk. Lehetőség szerint mozdulatlanul. A gyakorlatok főleg csípő-, vállnyító, mellkasnyitó pózok.
Természetesen el lehet fáradni yin órán is, de nagyon más típusú fáradtság ez, mint amilyen egy dinamikus órán elfáradni.
Amit fontos tudni, hogy a kínai medicinára és az öt elem tanára épül. Az öt elem a következő: Víz, Föld, Fém, Fa, Tűz. Minden elemhez tartozik 1-1 évszak, szín, érzékelés, érzés, szerv és meridián (energia csatorna). Ezeket a szerveket és meridiánokat stimuláljuk a yin gyakorlással.
A holnapi gyakorlás témája a Víz elem lesz. Olyan gyakorlatokat fogunk végezni, melyek stimulálják a vese és húlyhólyag meridiánban az energia áramlást, ezáltal helyreállítva az egyensúlyt a testünkben és az egész lényünkben. Leborulásokkal és hátrahajlításokkal dolgozunk majd. A Víz gyakorlást a félelem oldására, külső és belső stressz oldására, energetizálásra, vitalizálásra használjuk.

3-5-7 percig leszünk majd 1-1 ászanában. És közben csak a légzést figyeljük. A gondolatokat, amelyek felbukkannak és az érzeteket.
A yin jógával kiválóan lehet oldani érzelmi blokkokat, korábbi traumákat. Szervi problémákat lehet vele megszüntetni. Nem véletlenül használják a kínai gyógyászatban.
A hatása mélyrehatóbb, mint egy általános fizikai gyakorlás. A yin gyakorlás a kötőszöveteket dolgozza meg. A hosszan kitartott pózok lehetővé teszik, hogy az izületeket védő izmok ellazuljanak, ezáltal hozzáférhessünk az ízületekhez és tápláljuk azokat.
A gyakorlás gyógyító hatású, mely hatás túlnyúlhat az órán.
Gyertek és próbáljátok ki. Még van pár hely van a holnapi gyakorlásra.

Namaste. 

 

Tél Kaptiány az utolsó nagyot rúgta belénk múlt hétvégén. Pont a négynapos ünnep alatt volt eső, hó, nyirkos hideg és rettenet északi szél. Minden, ami ahhoz kell, hogy lehetőség szerint ne akarjuk kidugni az orrunkat a lakásból. Maximum egy finom vegán ebéd, a Sandro Miller kiállítás és egy friss Oscar-díjas film kedvéért. 🙂
Kezdjük az elején… Vegán bruncholtunk a Deli’s Veganban. Az egyik kedvenc vegán éttermem. Már rég szerettem volna a férjemnek is megmutatni, mit tud a hely. A címben szereplő vöröslencse dahlt a legkisebb gyermeknek rendeltük, de annyira finom volt, hogy amikor megkóstoltuk egymásra néztünk, villantak a szemek és nagyon gyorsan rendeltünk magunknak is. Az utolsó falat után elrebegtem egy “Holnap vöröslencse dahl lesz otthon az ebéd.” mondatot. A szokásos hozzávalókon kívül burgonya és édesburgonya is volt benne. Talán ezért volt ennyire különlegesen finom, lágyan édes. Annyira tartalmas ez a leves, hogy önmagában jól lehet vele lakni. De mi mentünk tovább a március 15-i hedonizmus jegyében és főételnek brokkolis-kukoricás quesadillat és vegan omlett tálat ettünk. A vegán mennyországban jártunk. Végre. 🙂 Elégedetten távoztunk és nem volt más hátra, mint reprodukálni másnap a levest. Íme a recept:

25 dkg vöröslencsét beáztattam kb. 1 órára. Közben növényi olajon megpirítottam 1 fej vöröshagymát, 2 gerezd fokhagymát, majd beletettem 1 evőkanál friss gyömbért és a fűszereket: 2 kiskanál római köményt, 2 kiskanál kurkumát , ugyanennyi garam masalát, kevés cayenne borsot és némi sót. 2 sárgarépát, 1 fehérrépát, 1 burgonyát és 1 édesburgonyát apróra vágtam, belekevertem az előzőekbe és hozzátettem a vöröslencsét. Kb. 20 perc és hello indiai vegán mennyország. 🙂 Ha fokoznád picit az élvezeteket, tehetsz bele chillit és néhány kanál citromlevet.

És hol van ebben a receptben a szerelem? 🙂 Itt. Egy jó tanács a férjemtől: Ne felejtsetek el kezet mosni chilli morzsolás után. Mert az élvezetek fokozásának is van egy határa… 🙂
Készítsetek vöröslencse dahlt édesburgonyával és osszátok meg azokkal, akiket szerettek. 🙂
Namaste.
Dorka

PS.: És nézzétek meg Sandro Miller Malkovich kiállítását a Műcsarnokban, a 3 óriásplakát Ebbing határábant pedig bármelyik art moziban. 🙂

(Forrás:Sandro Miller)

Húsvéti jógaügyelet

március 20, 2018

Sziasztok!

A húsvéti ünnepet alatt az alábbi órákkal várunk Benneteket:

03.30. péntek – 8:30 – vinyasa flow v. kívánság jóga attól függően, hogy milyen csapat jön össze. 🙂
03.31. szombat – 9:00 – kezdő hatha
04.02. hétfő – 19:00 – gerincjóga

 

Kellemes ünnepeket kívánunk! Finom húsvéti kalácsot, vidámságot, locsolókat és szeretetet!
Namaste Csapat

Sziasztok!

Engedjétek meg, hogy bemutassuk Nektek új oktatónkat, Sebestyén-Hegedűs Anettet, aki jövő keddtől baba-mama jógával és kismama jógával várja az anyukákat, leendő anyukákat.
Fogadjátok őt szeretettel és olvassátok el a vele készült mini-interjút.

Namaste. 🙂

Név: Sebestyén-Hegedűs Anett
– Milyen órákat tartasz a Namaste Jógastúdóban?
– Kismamajóga, Baba-mama jóga
– Mióta jógázól?
– Napi rendszerességgel 5 éve jógázom.
– Mióta oktatsz?
– 2016 óta.
– Milyen típusú jógát gyakorolsz?
– Hatha jóga alapvetően. Mivel az Ayurvéda tudományával is foglalkozom, azt vallom, hogy mindig az aktuális állapotomhoz, erőnlétemhez, ciklusomhoz, stb. érdemes igazítani a napi gyakorlásomat. Ennek megfelelően van olyan nap, amikor dinamikus jógát gyakorlok, van olyan, amikor az Iyengar metódus szerint végzem az ászanákat, vagy éppen egy lágyabb, könnyedebb női jógás sort alkalmazok.
– Mit adott neked a jóga?
– Pozitív változásokat mind testileg, mind lelkileg. Kitartást adott, rugalmasságot, önismeretet, megtanított a félelmek legyőzésére, az elfogadásra, alázatra. A jóga olyan, mint a hazaérkezés.
– Mit szeretsz a legobban az oktatásban?
– Az óra végi ragyogó arcokat. 🙂 Felemelő érzés!
– Mit üzensz a jógázóknak, leendő jógázóknak?
– “A jóga az aranykulcs, amivel kinyithatjuk a békéhez, nyugalomhoz és örömhöz vezető utat.” – B.K.S. Iyengar

Gyertek, és próbáljátok ki ezt a csodát Ti is! 🙂

Ha érdekel a pozitív pszichológia kialakulása és fontossága a mindennapokban, ha érdekel a stresszkezelés, az éber tudatos jelenlét és az ehhez kapcsolódó meditációs technikák, tarts velünk április 8-án.

A workshop programja:

A pozitív pszichológia kialakulása – paradoxonok a boldogságkutatásban, feloldásuk a jógafilozófiában

A pozitív pszichológia tudományterületével megismerkedve kiderül, hogy a magukat elégedettnek valló emberek miben hasonlítanak egymásra, milyen szerepe van az optimizmusnak, a pozitív érzéseknek, társas kapcsolataid milyen hatással vannak egészségedre és mindezt hogyan kapcsolhatod össze a Kelet évezredes tanításaival.

Nyugat és Kelet párbeszéde: nyugati tudósok, akik találkoztak a Dalai Lámával

John Kabbat-Zinn, Barbara Fredrickson, Tania Singer és a Dalai láma reakciói.

A workshop további részében a fent említett kutatók eredményeivel és az ezekhez kapcsolódó gyakorlatokkal ismerkedhetsz  meg.

Keleti és nyugati empátia különbségei

Mi a különbség a tudatos és reflexív empátia között? fMRI felvételeken jól látható, hogy kétféle empátia létezik; más-más agyterületek aktiválódnak attól függően, hogy gyakorló keleti szerzetesek mutatnak-e együttérzést, vagy automatikusan reagálunk valaki fájdalmára. Jó hír, hogy az előbbi tanulható.

Gyakorlat: páros, csoportos empátiagyakorlatok

A szeretetre való készség

Ha a vagális tónusod alacsony, minden bizonnyal naponta kevesebbszer van részed a szeretet élményében. Ha magas, örülhetsz, mert ez olyan stabil egy életen keresztül, mint a testmagasság. Legalábbis ezt hitték a kutatók egészen addig, amíg fel nem ismerték, hogyan lehet az értéket növelni egy hónap alatt meditációval, mentális gyakorlatokkal .

Gyakorlat:  metta meditáció

A jelenlét  szerepe a pszichoterápiában és a jógaszőnyegen

Elsősorban az emlékezet és a tudatos jelenlét szerepéről lesz szó. Hogyan befolyásolja aktuális hangulatod azt, ahogyan a múltat látod és a jövőt előrevetíted? Hogyan alkotod újra a múltat a jelenből, jelenedet a múltból? A rendszeres jóga és meditáció hatása a hangulatra.

Gyakorlat: jelenlét   meditáció

Gyakorlat: jóga, relaxáció.

Érzelmi stílus teszt.

A workshop ára: 5000 Ft
Jelentkezni itt tudsz: https://namasteyoga.booked4.us
Kérdés esetén, keress minket. 🙂  info@namasteyoga.hu

A workshop pszichológus szakember és meditációs oktató vezetésével zajlik.

Minimum 4 fő jelentkezésével indítjuk az eseményt.

Gyerekjóga

március 1, 2018

Sziasztok!
Március 7-én szerdán az ovijóga és a sulijóga kivételesen elmarad.
Várunk Benneteket és a gyerkőcöket legközelebb március 14-én.
Namaste.